Dersin Adı | Mimari Tasarımda Gelecek Öngörüleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARCH 338 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, bilgi teknolojileri tabanlı hızla gelişen teknolojilerin etkisinde oluşan sosyal değişimlerin, kültürel ve ekonomik etkilerinin mimari tasarımın geleceğini nasıl şekillendireceğine dair araştırmalardan oluşacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dönem boyunca öğrenciler birer mimar olarak mesleklerini şekillendirecek kavramlarla tanıştırılacakladır. Ders anlatımları olası gelecek vizyonlarının yaratım sürecine katılımlarını teşvik edecek nitelikte etkileşimli olacaktır. En az iki ödev istenecektir. Ödevler, gelecek vizyonları oluşturulması ve sunumuna dair olacaktır. Ödev teslimleri son teknolojiler, mobil uygulamalar, videolardan oluşacaktır. Bu derste oluşturulan araştırma dokümanları mimari tasarımın olası geleceğine dair anlayış geliştirmeye yardımcı olacaktır. Sonuç ürün mimari tasarımın geleceğine dair olası senaryoları resmeden birer proje olacaktır. Olası proje sunum formatı infografikten akan görüntülere veya mimari tasarım konseptinden kentsel görselleştirmeye uzanan geniş bir yelpazede değişecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders tanıtımına genel bakış: Giriş, devam, zamanlama konuları | Tanıtım/Giriş |
2 | Neden gelecekle ilgilenmeli? Demateryalizasyona dair izler. | Disappearing Architecture_ From Real to Virtual to Quantum |
3 | Responsive Mimarlık | Makale okuma |
4 | Uzay Mimarlığı | Doule, O. Space Architecture-Theory and Educational Strategy. (2010). In 40th International Conference on Environmental Systems. |
5 | Geleceği zihninde canlandıran Mimarlar | Manifesto of Futurist Architecture(Florence) Lacerba, August 1, 1914 Antonio Sant’Elia |
6 | Midterm I / Presentations | |
7 | Sanal Dünyalar/ Siberalan | |
8 | Mimari tasarımı geliştiren Artırılmış Gerçeklik | Ödev #2: Kendi manifestonu hazırla |
9 | Laboratuvarlardaki Mimarlık | Makale |
10 | Bilgi Teknolojileri ve Mimarlık | Mitchell, W.J., 1995: City of Bits: Space, Place, and the Infobahn, MIT Press, Cambridge, Massachusettes |
11 | Bilgi Teknolojilerinin ötesinde Üretim | Flachbart, G., Weibel, P., 2005: Disappearing Architecture_ From Real to Virtual to Quantum, Birkhäuser-Publishers for Architecture, Basel, Switzerland |
12 | Midterm II | |
13 | Öğrenci sunumları (Future Projections) | Proje Sunumları |
14 | Öğrenci sunumları | Proje Sunumları |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Projesi |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 10 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 6 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 3 | |
Proje | 1 | 8 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 5 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | |||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | X | ||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | X | ||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | |||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | X | ||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | |||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | X | ||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest